Nya casino sajter

Det är knappast någon som har missat att casinomarknaden är i kraftig tillväxt just nu, och då pratar vi om onlinecasino-marknaden i första hand. Nya casinon öppnar hela tiden, drivna av den goda marknaden och de vinster som finns att hämta, och alla casinon som öppnar har sin egen speciella nisch. Det finns casinon som fokuserar på hårdrockare, som försöker bygga en liten värld för spelarna att ”leva i” med en avatar och många fler varianter. Frågan är, hur ser marknaden egentligen ut och vad kan man kräva som kund?

Konkurrensen hårdnar – lätt att öppna casino

Man bör veta att konkurrensen mellan onlinecasinon i dagsläget är stenhård. Det öppnar nya casinon till höger och vänster. Som onlinecasino-ägare måste man se till att ens casino lockar kunder oavsett vad. Detta blir givetvis än mer tydligt just på denna marknad, där alla casinoägare köper in sina produkter, alltså slots och så vidare, från samma leverantörer. Företagen som tillverkar slots och spel är ju inte samma företag som driver casinona. Således är det väldigt lätt att öppna casino. Det betyder också att alla i grund och botten erbjuder samma produkter, så en konsekvens av det borde vara att det blir konkurrens på pris. Det finns ju inte direkt något pris att konkurrera på eftersom alla casinon redan är gratis.roulette table

Lätt att byta

Ett annat stort problem är att det är väldigt lätt för kunder att byta mellan casinon. När inte kunderna låses in i ett specifikt system så kan de alltid jaga nya tjänsteleverantörer, och det betyder givetvis problem för de aktörer som finns på marknaden. Vi har sett initiativ som man kan tolka som inlåsningsförsök. Exempelvis kan det handla om förstagångsbonusar som ges utspritt på upp till fyra insättningar. Detta är ett sätt att göra det svårt för kunderna att få bonusen, spela lite och känna sig klara. Ett annat exempel på detta är att kombinera insättningen med bonusen i omsättningskravet. På så sätt hindras uttag av några pengar över huvud taget innan kravet är uppnått. Det är ett initiativ som man kan tolka på liknande sätt. Det finns givetvis inte heller någon som helst kundlojalitet till olika casinon, i vart fall inte när det handlar om de mindre aktörerna.

Olika teman

Som sagt ovan, så finns väldigt många casinon ute på marknaden just nu. Givetvis jagar alla dessa samma kunder. Casinona försöker differentiera sig via sina fokus på olika målgrupper. Som sagt fokuserar vissa på livsstilsmarknadsföring där kundernas sätt att leva på är huvudämnet. Exempelvis kan det handla om musiksmak som ovan, det kan handla om image där man vill verka rik, det kan handla om ett särskilt fokus på spelare som spelar för mycket pengar. Alla dessa är potentiella nischer att slå sig in på och bygga en kundbas via. En lite mer uppenbar uppdelning är givetvis betting gentemot casino, men den har funnits sedan lång tid tillbaka. Casinon försöker alltså bli mer konkurrenskraftiga delvis genom att nischa sig mot en kundgrupp som de tror är underservad eller där de tror det finns värde att hämta.

Välkomstbonusar

Vi har diskuterat detta lite lätt redan innan. Men när det är en så stor del av marknaden att det är värt att röra vid igen. Välkomstbonusar är intressanta eftersom det är en sorts omvänd priskonkurrens. Eftersom det är gratis att spela på casino så måste leverantörerna arbeta på ett annorlunda sätt för att lyckas behålla sina kunder. Välkomstbonusar kan ses som en sorts omvänd priskonkurrens, där casinona tävlar om hur mycket ”gratispengar” man kan ge sina kunder. Istället för lägsta pris bli konkurrensfaktorn högsta bonus.

Kunderna har stor makt

Detta leder givetvis till att kunderna på denna marknad har mycket stor makt. Du som casinospelare har det förspänt för en riktigt bra upplevelse, eftersom alla företag är ute efter att få just dig till sitt casino. Givetvis vill du ändå ha så bra villkor som möjligt. Titta på http://casinointernet.se/casino-bonus/  för att hitta de casinon som erbjuder bäst villkor just nu!